H&M: The New Beauty Department. Kopen?

Onlangs lanceerde H&M geruisloos The New Beauty Department, een gloednieuw concept dat bestaat uit ruim 700 lichaamsproducten, haarproducten en beautyaccessoires. Plus een uitgebreide make-upcollectie, waarvan ik een aantal items koos en probeerde. Een duurzame lijn, gecertificeerd door Ecocert, volgt later dit jaar.

De kracht van H&M is, zoals we allemaal weten, het snel wisselende aanbod. Ook de door H&M zelf ontwikkelde beauty-lijn voldoet hieraan. “Dit is een kans om bezig te zijn met mode en kleuren op een creatieve manier!”, zegt H&M Beauty Concept designer Sara Wallander.

Wat meteen opvalt aan de beautylijn is het grote aanbod aan allerlei brushes en handige hulpjes als een Brow Shaping Brush (€ 5,99) en de tweedelige Eyeliner and Eye Colour Brush (€ 4,99). Onlangs was ik bij een Tom Ford make-upmasterclass en leerde dat TF make-up aangebracht dient te worden met brushes, niet met vingers want dan krijg je al snel vegen. Nu kosten TF brushes een godsvermogen, net als brushes van andere luxelabels, en geloof me in gebruik verschillen ze niet per se veel. De betaalbare H&M borstels zijn dus een goed alternatief. Ik kan niet meer zonder de Crease Blending Brush (€ 5,99) voor het aanbrengen en mengen van oogschaduw.

Als nagellakfetisjist koos ik 2 kleuren, het grijs-lavendelkleurige Spanish Bluebell en chique taupe oftewel Go go Greige. De lak zit in een dikbuikig flesje, het kwastje is breed waardoor het in een anderhalve streek op de nagel is aangebracht. De lak dekt goed, droogt snel en houdt zich opvallend goed; na drie dagen dragen zie ik geen beschadigingen. Voor € 4,99 – en de laatste trendkleuren – is H&M nagellak zeker een aanrader.

Next, de eyeliner. H&M’s Dipliner Ink zit in een kleine uitvoering, dat wil zeggen dat het stiftje aan een kort steeltje zit. Nieuw voor mij. Het is even wennen, maar het werkt goed, de scherpe stiftpunt maakt het aanbrengen van een mooi diepzwart lijntje eenvoudig. Superdingetje voor slechts € 5,99. Schudden voor gebruik.

Dan de oogschaduw, schitterend verpakt in een classy doosje met zwart-witfoto en tekst in gouden letters. De oogschaduw zelf zit in een mooi gouden rond doosje en het weegt niks, handig voor op reis, maar voelt ook ietwat goedkoop. Een spiegeltje ontbreekt. Met blauw als trend koos ik Open Skies, een lichte hemelsblauw. Ondanks de vermelding Vivid Pigments zijn mijn blauwe ogen na een uur of twee verdwenen. Waar is dat spul? Nu kan dit aan de kleur liggen, in de collectie zag ik ook metallic tinten, en mogelijk houden die langer dan twee uur.

De nagellak, de brushes, de dipliner en oogschaduw, het is slechts een greep uit de oneindige H&M collectie die mooi is vormgegeven, zeer betaalbaar is, en uitnodigt tot kopen. Check online voor een collectie met wisselende producten en limited edition items.

Vorige
Vorige

YVES ROCHER: Intense oogpotloden

Volgende
Volgende

DAVINES: wat zit je haar goed