LANCÔME 80 JAAR: De Bestsellers


 
 

Lancôme is 80. Onlangs benoemde het Franse merk een van de grootste online beauty-influencers tot hun creatieve directeur make-up: Lisa Eldridge. 

 

Zeg Julia Roberts, en je denk direct aan Pretty Woman, en vast ook aan Lancôme. Roberts is model voor Lancômes best verkochte geur op het moment: ‘La Vie Est Belle’. Ze wordt vergezeld door Lupita, Penelope, Emma en Kate, samen brengen ze Lancôme onder de wereldwijde aandacht  van  verschillende vrouwen, ongeacht leeftijd en etniciteit. Naast hun looks hebben de ambassadrices in de campagnes nog één ding gemeen: ze promoten de nieuwe slogan ‘Life is beautiful’. Volgens het merk is dit geen nieuwe gedachte binnen het huis. Dat het leven inderdaad ‘mooier kan zijn’ met behulp van bepaalde cosmetica, is iets wat Armand Petitjean al verkondigde toen hij het merk oprichtte. Nu, 80 jaar later, is Lancôme een van de best verkochte cosmeticamerken wereldwijd en wordt het logo al herkent bij het zien van de circumflex boven de O.
Door de tijd heen is Lancome succesvol gebleven dankzij enkele bestsellers.

1. NUTRIX 
De rijke ‘Nutrix’ crème, gelanceerd in 1936 is nog altijd een van de meest gevraagde producten dankzij de intense hydraterende eigenschappen. Het product is nog nagenoeg het zelfde als vroeger. Daarna was het merk pionier op het gebied van celebrity endorsement.
(€ 61,00. Nutrix Royal Visage)

2. TRÉSOR 
Wie herinnert zich de 90’s parfumadvertenties van ‘Trésor’ met Isabella Rossellini nou niet? (€ 57,60. Eau de Toilette Trésor)

3. HYPNÔSE 
Lancôme slaagde erin een mascara voor volle wimpers te creëren die in bijna iedere koffer van make-up artists te vinden is: ‘Hypnôse’.
(€ 33,95)

4. LA VIE EST BELLE 
Groot succes is La Vie Est Belle geur, inclusief de flankers. 
(€ 56,95 30 ml Eau de Toilette La Vie Est Belle)

5. CUSHION COMPACT FOUNDATION 
Lancôme voelt de trends haarfijn aan. Ze brachten als eerste de populaire cushion’ compact foundation vanuit Azië naar de rest van de wereld. Bekijk de tutorial.
(€ 42,95)

Door Melvin Balvers en Georgette Koning

 
 
Vorige
Vorige

CACTUSVIJGOLIE: het nieuwe argan?

Volgende
Volgende

LANCÔME 80 YEARS: The Bestsellers