NEW YORK IN GEUREN: Bond No. 9
“Elke wijk zou zijn eigen parfum moeten hebben”, stond eergisteren in een rommelig stukje in het Amsterdamse sufferdje. Toevallig werd die dag in het sjieke Conservatorium Hotel, Park Avenue South gelanceerd.
Park Avenue South, de nieuwste geur van Bond No. 9, is net als andere geuren van Bond(street) vernoemd naar een buurt of straat in New York, zoals eerder Chinatown, Washington Square, Little Italy en Bleecker Street.
“We verkopen New York, geen roos, of jasmijn. Bond is de enige die New York viert”, zegt Marie van Bond No. 9, tijdens een vette (lekker!) Amerikaanse lunch. “Andere merken, zoals Chanel, refereren graag naar Parijs”
Wat meteen opvalt aan de uitgestalde parfumflacons is het formaat (groot!) en de stijl (kleurrijk). Prijzig zijn ze ook (50 ml € 200, 100 ml € 295). Maar, verzekert Marie: “De echte Bondfan heeft meer dan één geur, en alle geuren zijn “very long lasting” (klopt). Logisch vindt Marie: “Als je een dure Louise Vuitton tas koopt is het ook niet de bedoeling dat hij kapot gaat.”
Bond No 9 is opgericht door Laurice Rahmé (ex- Lancôme) die in 2003 meteen 17 geuren lanceerde voor mannen, vrouwen en uniseks. Sindsdien verschijnen er twee nieuwe per jaar, in totaal zijn er nu al zeventig!
Bond-geuren zijn altijd onverwacht, noten hebben een twist. In een sandelhoutgeur zit bijvoorbeeld wortel.
De nieuwe vrouwengeur Park Avenue South opent fris met groene appel, maar is ook warm dankzij de amber/musk-mix. Deze flirterige eau de parfum wordt vergezeld van een geparfumeerde crème en een geurkaars, allemaal gedecoreerd met gezellig polka dots.
Soms loopt Bond op de feiten (buurten) vooruit. Zo is Hudson Yard al gebotteld (en hoe: in een grasgroene flacon versierd met een bloem) terwijl de wijk nog in aanbouw is (de modeweek vindt er straks ook plaats). De geur is geïnspireerd op de Hudson rivier en ruikt dauwachtig en naar lelietjes van dalen.
Info: www.interbrandservices.com