KIYOKO'S EERSTE PRODUCT: een fijne lippenbalsem

 

Onlangs lanceerden Merel Groeneboom en Evelien Emondts het label kiyoko, het eerste product is een fijne lippenbalsem. Merel vertelt. 

Een nieuwe lippenbalsem, waarom is deze beter dan de vele anderen?
“Het is een toegankelijk product, en we zijn er zelf grootgebruikers van. Meestal heb je meerdere in je tas: een hele goeie, eentje met een mooie verpakking en dan nog eentje die je onderweg hebt gekocht omdat je de anderen niet bij je hebt. Wat wij zelf misten in dit aanbod was een lippenbalsem die 100 procent natuurlijk is én er ook mooi uitziet: het design is voor ons net zo belangrijk als de hoge kwaliteit van de balsem zelf. Er was geen enkel product dat voor ons helemaal aan deze eisen voldeed, dus besloten we het zelf te maken. kiyoko lip balm is een heel persoonlijk product met een uniek recept, dus het is voor ons onwijs bijzonder om te zien dat zoveel mensen fan zijn.”

Wat is jullie achtergrond?
“We hebben beide communicatiewetenschap gestudeerd, daar kennen we elkaar van. Op dit moment werken we in de reclamewereld, beide binnen een andere functie dus die expertise kunnen we mooi combineren. De mix van een 'gewone' baan en ons eigen bedrijf is heel leuk, maar je moet er wat voor over hebben. We zijn vaak al voor werktijd met kiyoko bezig en dit gaat 's avonds en in de weekenden door. Voordat we ons eigen bedrijf begonnen waren we ook al niet echt 9-17 types, dat scheelt.”

Waardoor zijn jullie geïnspireerd? En waar staat kiyoko voor, heeft het iets te maken met Yoko Ono? 
“Haha nee, de enige link met Yoko Ono is Japan. Wel een belangrijke link, want Japan staat centraal in het hele verhaal achter kiyoko. De merknaam en het belangrijkste ingrediënt van onze balsem zijn niet zonder reden Japans – als oprichters zijn we zeer geïnspireerd door de Japanse cultuur en het idee voor kiyoko is ontstaan op reis, terwijl we fantaseerden over een volgende reis naar Japan (staat nog op de planning). kiyoko is overigens een Japanse meisjesnaam.”

Wat is het volgende product?
“Dat is nog eventjes geheim, maar binnen zeer korte tijd gaan we het tweede product lanceren! Wat we kunnen prijsgeven, is dat het geen beautyproduct is - kiyoko is geen beautymerk, maar een lifestylemerk waarbinnen we altijd producten zullen ontwikkelen die we zelf missen en die voldoen aan onze visie op kwaliteit en design. Heel leuk om ondanks een variëteit aan producten duidelijk één lijn neer te zetten.”

www.kiyokothebrand.com € 12,50 

Volg Mirror Mirror op instagram @mirror_mirror_mag

Vorige
Vorige

URBAN DECAY: eigenzinnige cosmetica

Volgende
Volgende

JENNIFER LAWRENCE: New face of Dior Addict Makeup