MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

MANNEN OPGELET: BOY DE CHANEL

DOORBRAAK MANNEN MAKE-UP EN SKINCARE

Make-up is natuurlijk ook mode. Het is immers even veranderlijk als mode, je kan er looks mee maken en je persoonlijkheid mee onderstrepen. Tegenwoordig ontdekken steeds meer jonge en oudere jongens niet alleen make-up, maar ook huidverzorging.

Veruit de meeste fans van mannenmake-up en mannenskincare wonen in Korea. Het Aziatische streven gaat in eerste instantie uit naar dé perfecte huid. In Korea oogt de ideale huid – ook voor meisjes – fris als een hoentje en gloedvol als het glanzende velletje van een stralende appel. Om dat voor elkaar te krijgen bestaan ontelbare huidverzorgingsproducten, met als bestseller het (sheet) masker.

Op gebied van make-up zijn in Azië de standaard tools voor mannen lipgloss, wenkbrauwpotlood, eyeliner en mascara. Zover zijn we in Nederland nog niet. Maar Chanel biedt inspiratie met de gloednieuwe overzichtelijke Boy de Chanel-lijn. Zie het als een luxe starterskit met een mix van skincare (4 tinten foundation €65), verzorging (een lipbalsem (€38) en als make-upproduct het wenkbrauwpotlood in 4 tinten (€40). Goed, het is vooralsnog een beperkte collectie, waar popsterren als Alice Cooper, David Bowie en Boy George en de clubkids in de jaren zeventig en tachtig om zouden lachen. Zij haalden destijds hun kleurrijke make-up uit de theaterwinkel.

Boy de Chanel via chanel.com. Vanaf 15 januari 2019 in de Bijenkorf (Rotterdam, Amsterdam)