MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

NIEUW: ETRO UDAIPUR

DE GEUR VAN INDIA.

Het Italiaanse Etro bestaat dit 50 jaar. Het modelabel showt twee keer per jaar in Milaan, en is al jaren een uitblinker met prijzige haute-hippie fashion en luxe lederwaren, en sinds de jaren negentig ook parfums.

Etro’s handelskenmerk is het sierlijk paisley patroon, een comma-achtige vorm die ook alle Etro parfums flacons siert. Etro’s nieuwste geur heet Udaipur eau de parfum, en is vernoemd naar de witte stad van Rajasthan, naar verluid een prachtig gebied, dat ook bekend staat als het Venetië van het Oosten.

De eau de parfum is een warme uniseks geur die bloemrijk en fris opent met bergamot en verleidelijke sambac jasmijn uit India. De vrouwelijke noot en hart van de geur zijn het heerlijk bedwelmende gardenia en lotusbloem die exotisch versmelten met patchouli, musk en kasjmierhout.

De parfumeur van Etro Udaipur eau de parfum is Mathieu Nardin, de Fransman was ook verantwoordelijk voor Etro’s Shantung, Jacquard en ManRose en componeerde een zomers, vriendelijk en snel vertrouwd parfum. Luxe, voor dagelijks gebruik.

Etro Udaipur eau de parfum 100ml €160. Te koop bij de luxe parfumerie.