INFLUENCER BEAUTY: TOP OF FLOP?
Blikken we, op het vlak van beauty, terug op 2022, dan ging het vaak over influencers en beroemdheden die beauty merken lanceerden.
Er was een persoon die (weer) het beautynieuws domineerde. Maar niet omdat ze – Kim Kardashian dus - debuteerde met een lang aankondigde beautylijn.
Nee, afgelopen juni herlanceerde Kim haar beautymerk SKKN By Kim. En de producten zijn verrassend genoeg niet uitgevoerd in het roze, maar in grijs- en nude-tinten. Ze doen denken aan beton en steen. De vormgeving is zo minimaal mogelijk; origineel bedacht zijn de esthetische ronde ‘potjes’ in balvorm.
Tot nu toe is de skincare-lijn van Kim, die vooral beroemd is geworden vanwege haar make-up en als aanjager op het gebied van contouring als beautytrend, nog geen doorslaande hit. Wellicht omdat SKKN By Kim als skincare niet revolutionair is? Skincare ontwikkelen is iets anders dan het bedenken van make-up. Skincare-producten zijn veelal wetenschappelijk onderbouwd (denk aan de claims) en de markt is overvoerd. Met al een overdaad aan skincare-merken die al jaren excelleren op dit vlak.
Anyway, het feit dat SKKN By Kim, opnieuw gelanceerd wordt, geeft aan dat de lijn (nog) niet de beoogde ‘hoofdprijs’ heeft opgebracht, zoals eerder wel het geval was met Skims, Kim’s multi-miljarden lifestylemerk met shapewear, beha’s, badmode en meer. Of SKKN By Kim alsnog een eclatant succes gaat worden? We horen het in 2023.
Bron: BoF