RUIK COMME DE GARÇONS' ZERO EENVOUD

Parfumeur Mark Buxton schudde in 1993 de parfumwereld wakker met een serie baanbrekende parfums voor Comme des Garçons. Inmiddels bestaan er talloze CdG-geuren en is Buxton niet langer de vaste parfumeur van het Japanse merk, van oorsprong een modemerk opgericht door ontwerpster Rei Kawakubu.

Wat ook is gebleven, is dat alle Comme des Garçons stuk voor stuk artistieke parfums zijn. Ook de verpakking is uniek, de inmiddels iconische ‘flacon’ heeft de vorm van platte kiezelsteen. Over het parfum: ben je tot nu toe gewend aan massa-geuren, dan moet je een CdG-parfum leren waarderen. Ga voor het avontuur! Lukt dat, dan ben je hooked!

Zero van Comme des Garçons is een houtachtig bloemige, warme musk. Een uniseks geur. Volgens het Japanse huis bevat Zero minder ingrediënten dan gebruikelijk; het is een simpele formule, met precisie gemengd, in overeenstemming met zowel de geurfilosofie van Comme des Garçons. De houtachtige compositie is ontwikkeld door parfumeur Fanny Bal. Cederhout harmoniseert met een frisse bries van bergamot, terwijl Haïtiaanse, rauwige musk en vetiver worden gecombineerd met een overdosis synthetische roos en een vernisakkoord. Het resultaat is uitdagend; eenvoud, maar ook een reset en de antithese van overdaad.

Comme des Garçons, Zero Eau de Parfum 100ml €145. Via doverstreetmarket.com



Vorige
Vorige

ORGANIC BODY MILKS VAN COSMYDOR

Volgende
Volgende

CHARLOTTE TILBURY: NIEUWE GLOW TONER