A.P.C. VERRAST MET SELF-CARE
A.P.C, dat alweer ruim 30 jaar geleden doorbraak met klassieke kleding met een twist, lanceerde onlangs een bodycare-collectie met 6 producten. Een aanzet tot meer?
Tot vorig jaar was Parijse A.P.C, opgericht door Jean Touitou, een onafhankelijk bedrijf. In maart 2013 verkocht Touitou een meerderheid van de aandelen aan een door LVMH gesteund private equity bedrijf. Conclusie: tijd voor expansie!
In het geval van APC is dat het lanceren van A.P.C Self-Care.
De nieuwe bodycare-collectie bestaat uit 6 standaard producten, een shower gel, body lotion, hand soap, hand cream, lip balm en een Eau de Cologne. Het laatst genoemde product is het duurst en kost €60 euro. De overige prijzen beginnen bij €12 voor de lip balm. Qua assortiment: niets nieuws onder de zon. Maar zeker het proberen waard.
‘Ik wilde producten zonder fuss, ik hou van de eenvoud. Straight tot he point, met een twist,’ zegt Jean Touitou, die A.P.C runt met zijn vrouw Jacqueline als Judith.
Meest opvallend aan de witte, recyclebare plastic verpakkingen is de frisse kleur van het label: pistache groen.
De bodycare-lijn is made in France en gemaakt van grotendeels natuurlijke ingrediënten. De leidende geur van alle producten is het frisse en opwekkende fleur d’oranger - een verwijzing naar APC’s succesvolle geurkaarsen – met noten van jasmijn en het stres verlagende neroli.
Jean Touitou start met wat hij noemt essentials, de bedoeling is om uit te breiden met parfums. Alle producten zijn te koop via apcstore.com en in A.P.C. winkels, onder andere in Amsterdam.