MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

BLIK OP DE LIP IN 2024. EN IN 2025?

Wanneer zijn lipproducten eigenlijk níet trending? En net als je denkt what’s next, dan popt er weer iets nieuws op. Een terugblik.

 Weet je nog, zo’n drie jaar geleden, toen, aangewakkerd door het Amerikaanse Rhode, opgericht door influencer Hailey Bieber, alle beautylovers verleidt werden door de lancering van de voedende Peptide Lip Treatment, verpakt in een mooie en handige, kleine knijptubes? Een stortvloed aan soortgelijke voedende liplanceringen volgde.

Vervolgens maakten voedende lip oils en glossjes hun triomferende opmars met als aanjagers het hypemerk Glossier, het groene RMS Beauty, het toonaangevende Huda Beauty en luxemerk Dior met bestsellers lanceringen in de categorie olie-en gloss lipproducten. Op gebied van design lanceerde Chanel als eerste een luxe lipstickhuls van glas.

Sindsdien is de stroom aan lip bestsellers niet gestopt. Neem de heruitvinding van de oeroude en simpele lippenbalsem. Pluim voor het Franse make-upmerk Violette_FR, opgericht door Violette Serrat – tevens creative director make-up van Guerlain beauty – met de lancering van een pure balsem meets lipstick: Bisou Jelly. De Britse, voormalige popster Victoria Beckham verraste met een meer verfijnde versie op de klassieke balsem genaamde Posh Balm.

Eind vorig jaar lanceerde het nieuwe Amerikaanse merk Maed Beauty, opgericht door actrice en model Denise Vasi, een prijswinnend 4-delig lippensetje met een gloss, een serum, een balm en liquid lipstick. Het wachten is op merken die ook zoiets gaan lanceren.

Terugblikkend op de afgelopen paar jaar is de conclusie dat als het gaat over de lip-innovaties, iedereen - van totaal onbekende, maar ook iconische beauty maisons, de zoveelste celeb en model tot populaire influencers zich storten op de lippenbusiness. De mogelijkheden zijn letterlijk grenzeloos! En dan hebben we het nog niet eens over de lippentrends - als in make-up - die aan ons voorbij trekken. To be continued…

Maed Beauty, lip serum