MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

BOURJOIS: SINDS 1863

Bourjois viert dit jaar feest want het Franse merk bestaat 160 jaar. De kick-off is vanaf april, het feest wordt vervolgens het hele jaar gevierd met verschillende acties en promoties én natuurlijk fantastische lanceringen. Hou het merk dus in de gaten.

WIST JE DAT?

De baanbrekende geschiedenis van Bourjois begon in 1863 toen de komiek Joseph Albert-Ponsin make-upsticks creëerde met grappige namen als Jaloux (jaloers) en Amoureux (minnaars) voor de acteurs van de Parijse theaters.

Tegenwoordig hebben alle kleuren van Bourjois namen met een woordspeling, zoals Abracadabeige!, Coquelic'hot en Mauve-martre.

Java Rice Powder werd in 1879 gelanceerd en was, met wereldwijd 2 miljard verkochte doosjes per jaar, een instant hit.

De Bourjois blushes worden gebakken in een oven, net zoals macarons.

Bourjois helpt vrouwen al lang om voor zichzelf op te komen. In 1936 steunde Bourjois in een van de advertenties het stemrecht voor vrouwen, terwijl het voorstel op dat moment in het Franse parlement werd besproken.

Bourjois  was ooit eigendom van Chanel, nu eigendom van Coty (met onder andere merken waaronder Gucci, Hugo Boss, Calvin Klein, Lancaster).

In 1928 introduceerde Bourjois het wereldberoemde parfum Soir de Paris, gecreëerd door Ernest Beaux, de 'neus' achter Chanel No.5.

Nieuwe geuren zijn vanaf april verkrijgbaar via Etos.