DE BEAUTY MISSIE VAN SELENA GOMEZ
Van kindster op Disney Channel, volwassen Hollywoodster tot popicoon die regelmatig de hitlijsten haalt. Maar dat is niet alles: de 31-jarige Selena Gomez is ook oprichter van het succesvolle vegan cosmeticamerk Rare Beauty.
Met Rare Beauty zet de wereldster in op het bevorderen van individualiteit en inclusiviteit en het ondersteunen van initiatieven op het vlak van self care. Populair gezegd; het merk ticks all boxes. Maar is het ook een goed merk? Volgens beauty-insiders zeker. Dankzij TikToks was een tijdje geleden de glowy Liquid Blushes niet aan te slepen.
Openhartig is Selena ook. Ze liet haar persoonlijkere kant zien in de Apple TV+ documentaire Selena Gomez: My Mind & Me, waarin ze haar ervaringen met roem en geestelijke welzijn deelde. De Emmy-winnende film, is een geslaagd voorbeeld van hoe Gomez haar beroemdheid ‘gebruikt’ voor een positieve impact, zonder angst om haar kwetsbaarheid te tonen. Een van haar initiatieven is Wondermind, een mediaplatform voor geestelijke gezondheidszorg. Met Selena’s Rare Impact Fund, opgericht in 2020 - het jaar waarin Rare Beauty werd gelanceerd, helpt de wereldster mensen toegang te krijgen tot middelen voor geestelijke gezondheidszorg. 1 procent van de jaarlijkse verkoop van Rare Beauty-producten gaat naar dit fonds. Op de Rare Beauty-website legt Selena in video’s uit dat ze haar merk heeft ontwikkeld in de hoop dat mensen stoppen zichzelf met anderen te vergelijken en beseffen hoe uniek iedereen is.
Opvallend in het Rare Beauty-assortiment zijn de vele vloeibare producten waaronder blushers verpakt als lipsticks. Ook de highlighter – in 8 kleuren - is vloeibaar. De eveneens liquid foundations en concealers zijn te koop in maar liefst 48 tinten. Handig is de match finder op de website. Ook slim lippensticks en lipgloss zijn ook te koop in setjes.