MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

DIT BEAUTYMERK WERKT MET DEZE MODEONTWERPER

 Het was een kwestie van tijd; een samenwerking van een beautymerk met een modeontwerper. In dit geval Augustinus Bader x Haider Ackermann.

Premium beauty label en cult merk Augustinus Bader viert het 5-jarige bestaan van hun-  naar eigen zeggen - succesvolle ‘helden’ The Rich Cream en The Cream. Cult zoekt kennelijk cult, want Augustinus Bader slaat de handen ineen met cult designer Haider Ackermann. De Franse designer met Columbiaanse roots geeft zelf geen shows meer, maar laat zich wel inhuren voor prestigieuze projecten. Ackermann tekende de S/S Haute Couture show voor Jean Paul Gaultier en die werd goed ontvangen. De designer die in een ver verleden ooit stage liep in Nederland (voor Puck & Hans) maakte naam door het kleden van sterren zoals Tilda Swinton.

Op verzoek van Augustinus Bader, opgericht in 2018 door de gelijknamige professor, ontwierp Ackermann de verpakking van een limited edition met zilver als eyecather. ‘Toen Augustinus Bader mij benaderde, was ik meteen geïntrigeerd over een samenwerking over beauty op het meest intieme niveau: de huid. Het ontmoeten van mede-oprichter Charles Rosier en leren hoe het merk een geavanceerde wereld van onderzoek en innovatie omarmt, was indrukwekkend. Hun visie is inspirerend en het was een eer om deel uit te maken van dit avontuur.’

The Limited Editions The Rich Cream €485, inclusief The Limited Edition Rich Cream 50ml, Nomad and The Rich Cream 50ml Nomad Refill. Te koop vanaf 4 oktober via Augustinusbader.com