GLOSSIER LANCEERT OPWINDEND PARFUMDUO: IMPRESSIONS OF YOU

Het is dit jaar tien jaar geleden dat het Amerikaanse Glossier met vernieuwende en prachtige - en vooral roze - producten de beautywereld flink opschudde. Pas sinds een jaar is het meest gehypde beautymerk ever te koop in Nederland.

Onveranderd gebleven is Glossiers slogan it’s all about you en de vaste inspiratie waarden: freedom, fun, & joy. Meer over Glossier lees je hier

Maar nu het nieuws. Zeven jaar na de lancering van het eerste Glossier You parfum is de geurenlijn uitgebreid met Impressions of You – twee gloednieuwe eau de parfums. Beide versterken de geur van je huid. De gedachte hierachter is dat de twee nieuwe you’s daarom eigenlijk een gepersonaliseerd parfum is. Je fungeert eigenlijk zelf als een parfum ingrediënt met als resultaat een uniek parfum. Oftewel: Impressions of you.

Glossier You. Doux en Glossier You. Rêve delen dezelfde warme, muskusachtige basis van ambrox en ambrette, net als het eerste bestseller Glossier You-parfum van zeven jaar terug.

Rêve is een levendige geur met een zoete kern en minder experimenteel dan Doux (zie onder). De overdadige opening van Buttercream evolueert naar een weelderig hart van pruimenboter, geroosterde amandelen, iris en romig wit sandelhout, versterkt door een zoute muskusachtige basis van ambrox. Goed gelukt, dit is een heerlijke, comfortabele geur.

Doux belichaamt een geslaagde combinatie van zoetheid met warme en muskusachtige tonen. Het eau de parfum, verpakt in een melkwitte flacon, opent zacht en delicaat met viooltjes en versmelt met een houtachtig hart van Palo Santo, wierook en mirre, versterkt door een subtiele en zoute basis van ambrox. Het is een bijzonder parfum voor liefhebbers en door de wierook twist misschien iets minder toegankelijk dan de Doux variant. Maar zeker het proberen waard.

Glossier You Doux, Glossier You Rêve per stuk €94. Via glossier.com

Vorige
Vorige

IS DE ZALANDO ADVENTKALENDER (OOK) DE MOEITE WAARD?

Volgende
Volgende

TREND: SOFT GOTH GLAM