MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

SENSAI LASTING PLUMP LIPSTICK: LANGDURIGE GLANS

De eerste afbeelding van een vrouw die haar lippen stift staat op een Egyptische papyrusrol van 3000 jaar geleden. Je ziet hoe zij voor een spiegel haar lippen kleurt met een onbekende substantie. Lipstick heeft zich ontwikkeld van een product met primitieve ingrediënten tot de verfijnde make-up van nu.

GLANS, KLEUR, VERZORGING Wat we tegenwoordig van een lipstick mogen verwachten? ‘Een lipstick moet in de eerste plaats de persoonlijkheid van de drager benadrukken’, zegt Michael Rial Fariña, Hoofd Training van het Japanse beautymerk Sensai. ‘En natuurlijk moet de kleur blijven zitten en moeten de lippen gevoed worden zodat ze niet uitdrogen.’

SKIN LOVING Kortom: glans, kleur en verzorging. De allernieuwste Lasting Plump Lipstick van Sensai biedt méér. ‘We wilden niet alleen een long-lasting lipstick die lippen pampert met intense kleuren en skin-loving ingrediënten, maar eentje die ook perfect hecht en waarvan de kleur niet uitloopt én die zorgt voor een mooi glossy effect.’ 

LANGDURIGE GLANS Is dit dan eindelijk dé Holy Grail van de glossy lipsticks? Michael Rial Fariña: ‘Het grootste probleem is dat glossy lipsticks vaak snel vervagen of uitlopen over de lippen, waardoor de mond plakkerig voelt. Met de Lasting Plump Lipstick zien lippen er meteen geweldig uit en blijft de glans verrassend lang.’

ROIRI-NURI Het hoogglans-effect van de lipstick is geïnspireerd op Roiro-nuri, een eeuwenoude Japanse laktechniek. Je kent het van Japanse lakschalen, geschilderd in zwart of klassiek rood. Roiro-nuri geeft objecten een glazuurachtige glans en een bijzondere diepte.

GLAZUUR EFFECT Toegepast op lippen zorgt het transparante glazuur-effect dat de mond er meteen geplumpt en dus voller uitziet: de fijne lijntjes zijn opgevuld. De helderheid en de diepte van de kleur blijven lang behouden door een speciaal roodfilter.

KATOENSPINNERIJ Sensai’s eerste lipstick – de Kanebo Bio Lipstick - dateert uit 1987. Het Japanse merk is dan in Europa bekend als Kanebo Cosmetics. Sensai wordt in 2007 gelanceerd als het prestigemerk van Kanebo Cosmetics, opgericht in 1887 als katoenspinnerij. Na ruim 20 jaar gaat het bedrijf zich richten op de productie van zijde. Het eerste verzorgingsproduct is Savon de Soie (‘zijdezeep’) uit 1936. Ruim veertig jaar later opent Kanebo een counter in het Londense topwarenhuis Harrods en breidt het aanbod uit met een verzorgingslijn met Koishimaru-zijde.

LUXE De werkzame stof daarin stimuleert de productie van hyaluronzuur en dat zorgt van binnenuit voor een stevige, gladde huid.  De exclusieve Koishimaru-zijde zit sindsdien in alle Sensai-producten, en dus ook in de nieuwe, luxe Ultimate -The Great Reset-lijn.  

Sensai Lasting Plump Lipstick in 12 kleuren. Lipstickhouder €13,13 en Refill €36,77, apart verkrijgbaar. Ultimate-The Great Reset The Lotion I voor de vette huid, 125 ml € 309,96. The Lotion II voor de droge huid 125 ml € 309,96. The Emulsion 100ml €471,76. Sensai Ultimate - The Great Reset The Cream 40 ml €866 www.sensai-cosmetics.com

Fotografie: Carmen Kemmink, Katharina Amaxopoulos – voor SENSAI Make-up

Jiaqi - MOUNA MODELS