UPGRADE: LA PANTHÈRE VAN CARTIER

Het eerste La Panthère parfum werd gelanceerd in 2014 met een innovatieve geur die chypre op een meer bloemige manier tot stand liet komen.

Bij deze speciale geur werd een bijpassende flacon ontwikkeld: van binnenuit gebeeldhouwd in de vorm van de iconische panter met rechte hoeken, een vierkante kaak en afgeschuinde ogen. Het flesje weerspiegelt het hypnotiserende effect en de vrouwelijke souplesse van de panter. 

Negen jaar later is de kenmerkende geur onveranderd gebleven, maar heeft de flacon een meer verantwoorde upgrade gekregen. Een subtiele make-over die voorrang geeft aan gewichtloosheid en de impact op het milieu beperkt en zo ook probeert de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. 

Het glas is 50% minder zwaar, het plastic van de dop is met 70% in mindering gebracht en vervangen door aluminium, een materiaal dat voor 94% recyclebaar is. Er wordt gebruik gemaakt van 100% plantaardige alcohol. Het streven is om alle signature geuren van het Maison tussen nu en 2025 deze upgrades te geven.

Vorige
Vorige

ZO KIES, KOOP EN DRAAG JE EEN PRUIK

Volgende
Volgende

REDDERS IN NOOD