WAAROM DURE CRÉMES BOOMING ZIJN
De markt voor dure cremès is booming. En nee, het zijn niet alleen de ultra-rijken die deze cremès kopen. De opkomst van de €100+ gezichtscrème is een feit.
LA MER Zo'n tien jaar geleden kwam het iconische La Mer op de markt. Met een prijskaartje van rond de €400 voor een dagcrème was La Mer lange tijd het enige luxemerk op gebied van gezichtsverzorging. De ‘uitvinder’ van het merk, de van oorsprong Dr Max Huber, ruimtevaartfysicus bij de Nasa, deed naar het schijnt 12 jaar onderzoek naar de crème (volgens een fermentatieproces waarbij zeekelp en andere pure ingrediënten worden omgezet in Miracle Broth™) waardoor het prijskaartje als het ware gerechtvaardigd werd. De huidige La Mer prijzen schurken tegen de €1000, maar vanaf €210 koop je The Renewal Oil of voor €210 een La Mer-serum.
Lees verder onder de foto
De vraag is hoe het komt dat dure gezichtsverzorging momenteel zo in opkomst is? De pandemie is hier deels verantwoordelijk voor. Tijdens de lockdowns werd mode minder belangrijk en verschoof de aandacht naar self-care en skincare.
Sindsdien is gezichtsverzorging een globaal fenomeen en word social media overspoeld door influencers die het een na het andere nieuwe merken promoten. En dat dit werkt bewijst Lyma skincare. Lyma verkoopt een 'beginners-set' bestaande uit een serum en crème voor €700. In Groot-Bretagne is inmiddels een wachtlijst van 30.000 mensen!
Lees verder onder de foto
De aantrekkingskracht van een oogcrème die ruim €250 kost is niet alleen dat het goed voor de huid zou zijn, maar ook inspeelt op lifestyle, goed staat op de badkamer shelfie en een adrenaline rush bij het kopen van het product geeft. Uiteindelijk komt het neer of het product werkt en het het geld waard is. Het product is namelijk pas een succes als het voor de tweede keer door dezelfde persoon gekocht wordt.
2