MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

De Rode Loper looks van Charlotte Tilbury

Het is groot nieuws als Charlotte Tilbury in 2013 haar eigen cosmetica lanceert. De make-upartist van écht alle wereldsterren – van Kim Kardashian, Adèle tot Kate Moss – vernieuwt de beautywereld met 10 iconische make-up looks. “Ik krijg een kick van vrouwen mooier maken.”

Het is eindelijk zover. Na succesvolle lanceringen in Amerika en Groot-Brittannië is de make-up collectie en huidverzorgingslijn van Charlotte Tilbury te koop in De Bijenkorf in Amsterdam. “Alsof je even backstage bent bij een beroemdheid in een prachtige omgeving. Zo voelt de sfeer die ik met mijn producten neerzet in de Bijenkorf”, zegt Charlotte Tilbury.

Doel van de Britse make-uptovenares is vrouwen de kracht laten ontdekken van make-up en beauty. Tilbury vertelt dat ze die kracht zelf ontdekte op haar dertiende terwijl ze experimenteerde met wimpers. “Het resultaat was schitterend. Door alle aandacht die ik opeens kreeg veranderde mijn leven van de ene op de andere dag.”

De favoriete producten van Charlotte Tilbury

Met beauty als fascinatie schopt Tilbury het tot make-up-artist van wereldsterren en modellen: Kate Moss, Gisele Bündchen, Beyoncé, Rihanna, Miranda Kerr, om er enkele te noemen. Waarom die beroemdheden juist haar willen? Lachend: “Omdat ik goed ben in mijn vak. Maar serieus: ik sta er om bekend dat ik vrouwen écht mooier maak en sterker. Daar krijg ik een kick van.”

Speciaal voor elke vrouw die mooi wil zijn creëerde Tilbury een ‘garderobe’ van tien verschillende looks. Bijvoorbeeld The Glamour Muse, The Sophisticate, The Rebel en The Vintage Vamp. Alle tien zijn geïnspireerd op legendarische sterren zoals Marilyn Monroe en op Tilbury’s beroemde klanten voor wie ze ooit looks creëerde, zoals The Rock Chick look voor Kate Moss. “Het zijn looks die vrouwen kennen van de rode lopers, internet en modebladen. Het zijn ook de looks die vrouwen willen. Maar ze weten niet hoe het moet, want het is best lastig om de juiste producten te kiezen”, legt Tilbury uit. “Met mijn collectie bied ik de oplossing. De looks zijn makkelijk te begrijpen, én makkelijk om cadeau te geven.” Elk van de tien zit afzonderlijk verpakt in een make-uptas en bevat zeven basisproducten voor een complete look.

Naast make-up is Tilbury groot in huidverzorging. Eén van haar vele bestsellers is de Magic Foundation in vijftien tinten. Het ontwikkelen ervan heeft vijf jaar geduurd. “Ik wilde een foundation en huidverzorging ineen, met als resultaat een frisse glanzende uitstraling. De Magic Foundation bedekt iedere vorm van huidonregelmatigheid: van pigmentvlekken, rode vlekjes tot acne.” 

Tilbury’s andere musthave is de Magic cream. “Als je gaat verven is een goed canvas nodig. De Magic crème ‘plumpt’ de huid. Iedereen kan het gebruiken.”

Charlotte Tilbury sleepte binnen twee jaar al dertig prijzen in de wacht. De roodharige make-upartist is dan ook terecht trots op haar merk: “Ik wil echt revolutionair zijn, verrassen met nieuwe ideeën volgens de beste formules. Gelukkig raken vrouwen wereldwijd verliefd op het merk, en ze delen het.”