DESIGNER CLEAN SKIN CARE
Zestien jaar na haar eerste parfum lancering (denk: flop) zet eco-modeontwerper Stella McCartney volop in op een cleane skin care-lijn, genaamd Stella.
Stella komt tot stand in samenwerking met haar zakenpartners LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. McCartney’s pakt bescheiden uit met slechts drie producten, een cleanser, serum en crème.
De focus van de producten ligt op zo weinig mogelijk, maar natuurlijk wel zéér effectieve ingrediënten. “I am not that person who wants to buy into a million products for different areas of my face. I don’t want all of that stuff in my life,” zegt McCartney. “I want less, and I want it to work. I want it to be honest and to complement my way of thinking, and of living life. I obviously wanted to do the cleanest skin care that we could do in luxury, the purest of the pure.”
McCartney werkt al drie jaar aan Stella, samen met een LVMH team aan verpakkingen en formules. Meesterparfumeur Francis Kurkdjian is verantwoordelijk voor de geuren van producten. Tipje van de sluier, die zouden fris en energiek ruiken. Geheel des Stella’s. Wanneer Stella precies te koop is, weet vooralsnog alleen Stella.