Vandaag presenteerde CELINE via een video de mode voor winter 2024. La Collection de L'Arc de Triomphe stond geheel in teken van de sixties. Bij CELINE blikt creative director Hedi Sliman alweer terug in tijd.

Maar voor komende winter draait het niet alleen om mini-rokjes, mini-jurkjes en mini-jasjes (gááááp) maar ook om make-up (ha!), met CELINE Beauté, de eerste cosmeticalijn van het Franse maison.

Hierbij borduurt CELINE voort op de haute parfumeriecollectie, die vijf jaar geleden werd gelanceerd.

In januari 2025 volgt een volledige lippenstiftlijn Le Rouge CELINE, bestaande uit 15 satijnen tinten. Tijdens de show waren de modellenlippen gestift met La Peau Nue een roze nude-lipstick, in het najaar is Rouge Triomphe te koop. Reken maar op een prijskaartje van tegen de €70. Positief: het zal meteen het meest toegankelijk CELINE product zijn. Voorspelling: de verpakking zal klassiek goudkleurig zijn, zoals de hardware van CELINE-tassen.

Vervolgens zullen er elk seizoen nieuwe producten bijkomen, volgens het persbericht – het geijkte rijtje - lipbalsems, mascara's, eyeliners, oogpotloden, poeder, nagellak en blush. Wie de global beauty director is, blijft vooralsnog nog een raadsel.

Met de lancering van beauty volgt CELINE een reeks andere luxe modemerken die allemaal een graantje mee willen pikken van de ongoing beauty-hype. Denk aan de vrij recente lancering van de huidverzorgings- en make-uplijn van Prada en diens kleine zusje Miu Miu die in zee gaat met L'Oréal. Eerder debuteerden Rabanne, A.P.C., Marni, Dries Van Noten en Hermès met beauty.

Luxeconglomeraat Kering kondigde onlangs Kering Beauté aan een eigen beautydivisie, dus het uitkijken is naar cosmetica van Bottega Veneta, Balenciaga en Alexander McQueen. Het wachten is op Louis Vuitton Beauty.

Vorige
Vorige

VINTAGE PARELS SCOREN IN ANTWERPEN

Volgende
Volgende

FILM: HIGH & LOW - JOHN GALLIANO