DIT IS MOSCHINO’S NIEUWE CREATIVE DIRECTOR

FOTO: DOMEN VAN DE VELDE. PARIS HILTON IN MOSCHINO, VOOR MIRROR MIRROR #14

Voormalig Loewe en Chlóe ontwerper Adrian Appiolaza is aangesteld als de nieuwe creative director van Moschino.

Adrian Appiolaza showt zijn eerste collectie op 22 februari, tijdens de Milan Fashion Week.

Adrian Appiolaza is een ervaren designer met een indrukwekkend CV. Tijdens zijn modestudie aan de prestigieuze Central Saint Martins werkte hij al als junior designer voor Alexander McQueen. Het was in 2002 Central Saint Martins alumni Phoebe Philo, die Appiolaza afstudeercollectie geweldig vond, en hem benaderde met de vraag of hij wilde werken voor Chlóe. Het zou het begin blijken van zijn indrukwekkende carrière. Appiolaza werkte vervolgens voor Miu Miu, hij assisteerde daarna Marc Jacobs in zijn Louis Vuitton-tijdperk, keerde terug naar Chloé om in 2014 Loewe’s Jonathan Anderson te assisteren. Het is duidelijk, met  Appiolaza haalt Moschino een schat aan ervaring en potentie binnen.

Het Italiaanse modehuis Moschino werd in 1983 opgericht door Franco Moschino (1950-1994). Van alle in de jaren negentig succesvolle Italiaanse designers (Dolce & Gabbana, Armani, Prada, Gigli, Versace) werkte Moschino het meest surreëel. Opvolger Jeremy Scott, sinds 2013 (tot 2022), zet deels dezelfde lijn voort, mét een flinke scheut pop & glam en hilarische collecties waaronder een roze Barbie-collectie, een gele McDonald’s-collectie en een snoezige poppentheater-collectie met marionetten als modellen uit corona-jaar 2021.

Adrian Appiolaza is de opvolger van de in november onverwacht overleden Davide Renne.

Vorige
Vorige

EXPO: DIOR VERSUS MARIA GRAZIA CHIURI IN DEN HAAG

Volgende
Volgende

MISS SOHEE: WIEGENDE COUTURE