MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

DOE ALS TESS & S10: ZET ÉM OP

TESS VAN ZALINGE X WERELD NATUUR FONDS

Met de nieuwe campagne Nature’s Captions geven modeontwerper Tess van Zalinge en het Wereld Natuur Fonds met Geraldine Kemper, S10, Leafs, Loiza Lamers & Freddy Tratlehner een stem aan de natuur.

En of dat nodig is! Elke minuut verliezen we 30 voetbalvelden aan bos. Er zijn 70% mínder neushoorns op de wereld dan 40 jaar geleden. De oceanen raken leger en leger. En klimaatverandering is zichtbaar en voelbaar. De natuur verdwijnt snel. Veel te snel. De oplossing: méér natuur.  Daarom slaan het Wereld Natuur Fonds en modeontwerper Tess van Zalinge de handen ineen. In co-creatie met vijf andere influencers heeft Tess zes petten ontworpen met ieder een eigen caption.

"Ik ben altijd bezig met duurzaamheid en de natuur is mijn grootste inspiratiebron, dat deze dreigt te verdwijnen raakt mij heel erg. In goede relatie met het WWF en met deze unieke samenwerking, wil ik mijn krachten inzetten om op grotere schaal bij te kunnen dragen aan de natuur,” zegt Tess van Zalinge.

Waarom het Wereld Natuur Fonds (weer) werkt met Tess van Zalinghe? “Onze vorige Tijger campagne was een groot succes. Met de opbrengst heeft het Wereld Natuur Fonds kunnen bijdrage aan het beschermen en herstellen van tijgergebieden, stoppen van stroperij en helpen voorkomen van mens-tijgerconflicten. Wij zijn daarom enorm blij om weer met Tess samen te werken,” zegt Wendy Wingelaar, Marketing Directeur van het Wereld Natuur Fonds.

De 6 verschillende special edition caps zijn verkrijgbaar bij het Wereld Natuur Fonds. De drager wordt daarmee donateur en steunt zo meer natuur in Nederland. De caps zijn duurzaam geproduceerd door het Nederlandse productiehuis; ‘Unrobe,’ een Nederlandse producent dat zich richt op duurzaamheid en het verminderen van de impact van de mode-industrie op het milieu.

Fotografie: Paul Bellaart i.s.m stylisten Bianca Fabrie, Iraj Raghosing, Jan de Vries, Trinity Williams en partners House of Denim en Time Machine vintage