MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

IS DIT DAN DE REDDER VAN LANVIN?

LANVIN CAMPAGNE 2022

Twee keer beleefde Lanvin gouden tijden. Dat was sinds de oprichting in 1909 van het Parijse haute couture huis door Jeanne Lanvin (1867-1946) en vanaf 2002 toen het merk werd voortgezet door Alber Elbaz die het merk opnieuw op de modekaart zette met zijn poëtische ontwerpstijl. Hoeveel jubelende artikelen ik wel niet heb geschreven over beide tijdperken? Ik ben de tel kwijt geraakt!

Sinds het abrupte vertrek van Alber Elbaz – oorzaak: een nieuwe investeerder met andere plannen – is het Franse luxe maison compleet de weg kwijt. Is de redder in nood Peter Copping? Hij is de opvolger van de minimalistische designer Bruna Sialelli wiens contract in 2023 werd ontbonden.

Met Copping is de keuze gevallen op een zéér ervaren ontwerper, eentje die is gepokt en gemazeld in modewereld – om het maar even plastisch uit te drukken.

De Britse Copping zal voornamelijk bekend zijn bij fashion-insiders. Zij weten dat de zeer ervaren en technisch onderlegde ontwerper als artistiek directeur eerder werkte voor onder Nina Ricci, Oscar de la Renta en recent voor Balenciaga als ‘hoofd speciale projecten en het v.i.p atelier’. Daarvoor werkte hij voor Sonia Rykiel, Marc Jacobs en Louis Vuitton.

Coppings debuut voor Lanvin is waarschijnlijk tijdens de komende Paris Fashion Week.

Het hopen is op de derde, succesvolle wederopstanding van een ooit zo befaamd Frans maison.

LANVIN CAMPAGNE UIT HET ALBER ELBAZ TIJDPERK