J U I C E !
Ken jij een vette mode-roddel? Geruchten, achterklap, sappige verhalen. De media drijven erop. Heus, in de modewereld wordt ook flink geroddeld, maar het nieuws haalt het zelden.
De sappigste fashion juice ooit werd in 2006 opgetekend in The Beautiful Fall. Een modebestseller van Alica Drake over de kift tussen Karl Lagerfeld en Yves Saint Laurent. Met als inzet de aantrekkelijke Jacques de Bascher die in de jaren zeventig door beide modeontwerpers begeerd werd. Smeuïg! Vervolgens ging het verhaal dat de machtige Lagerfeld het boek in Frankrijk wilde verbieden, aanvankelijk nog met succes ook.
Twaalf jaar geleden schokte een minder amusante roddel de modewereld toen John Galliano, destijds Dior’s creative director, werd beticht van racistische uitspraken. Het bleek gefilmd en de Brit werd op staande voet ontslagen.
Tot zover de bekendste internationale modejuice. Op nationaal niveau valt er niets te melden. Of het moet die bekende ontwerper zijn die anders dan zijn onberispelijke imago doet vermoeden sexfeesten afschuimt.
Rest de vraag waarom ook internationaal modeontwerpers geen lekker voer voor roddels zijn. Wellicht zijn ze bij te veel mensen te onbekend. Dior, Louis Vuitton, Balenciaga kent iedereen, maar de designers achter de merken? Die zijn zo goed of slecht als hun laatste collectie.
Als het even tegenzit staan ze weer op straat, maar daarna duiken ze weer op bij een ander modehuis, waarna de mallemodemolen een nieuw rondje draait. Wat moet je met persoonlijke juice als het banencircus bij de bekende merken al genoeg gesprekstof oplevert.