LOUIS VUITTON INTRODUCEERT LA BEAUTÉ LOUIS VUITTON
Na Hermès stapt ook een ander luxe Maison in de beauty. La Beauté Louis Vuitton wordt dit najaar gelanceerd, met in elk geval 55 lipsticks.
Make-up artist Pat McGrath is de Creative Director Cosmetics. De wereldberoemde Britse brengt haar expertise en artistieke visie in bij het creëren van een beautybeleving die volgens LV verder reikt dan enkel producten.
Geroemd als ‘de meest invloedrijke make-upartiest ter wereld’, zal Pat McGrath de leiding nemen. Met samenwerkingen bij de meest prestigieuze modehuizen, waaronder Louis Vuitton, en de lancering van haar eigen merk Pat McGrath Labs in 2015, heeft ze de beautywereld blijvend getransformeerd. Haar talent werd in 2014 erkend met een benoeming in de Orde van het Britse Rijk, en in 2021 werd zij als eerste en enige make-upartiest ooit geridderd tot Dame door Hare Majesteit Koningin Elizabeth II.
Sinds zijn oprichting bracht Louis Vuitton schoonheid en reizen samen, met innovatieve koffers ontworpen voor het vervoeren van toiletartikelen, parfums en cosmetica. In de jaren 1920 creëerde het huis verfijnde poederdozen, borstels en spiegels. Twee iconische stukken uit het Louis Vuitton-archief dateren uit 1925: Le Milano, een op maat gemaakte beautycase voor sopraan Marthe Chenal, en een elegante toilettas voor de Poolse componist Jan Paderewski. Bovendien werden de eerste Louis Vuitton-handtassen voor vrouwen ontworpen met het oog op het stijlvol meenemen van dagelijkse essentials, waaronder cosmetica.
Pat McGrath, Creative Director Cosmetics bij Louis Vuitton: "Meer dan twintig jaar lang heb ik backstage gewerkt bij de modeshows van Louis Vuitton. Het is dan ook een eer om nu een sleutelrol te spelen bij de lancering van La Beauté Louis Vuitton – een wereld van uitzonderlijk vakmanschap, creativiteit en innovatie. Schoonheid gaat zoveel verder dan alleen producten, en wat we hier creëren, zal een nieuw tijdperk in luxe beauty inluiden.”
Pietro Beccari, voorzitter en CEO van Louis Vuitton: "La Beauté Louis Vuitton is een natuurlijke evolutie van ons huis, gedreven door onze ongeëvenaarde aandacht voor kwaliteit, innovatie en vakmanschap. Dit nieuwe universum stelt ons in staat onze klanten nog verder te begeleiden in hun dagelijks leven, met