MIRROR MIRROR MAGAZINE

View Original

PHARREL WILLIAMS EERSTE LV-COLLECTIE IS NU TE KOOP

De eerste mannencollectie van creative director Pharrell Williams voor Louis Vuitton ligt nu in ruim vijftig LV-winkels. En dat is voor de popster en het luxe merk trés spannend. Wordt het commerciële succes waarop is gegokt waargemaakt?

In enkele grote wereldsteden waaronder Londen, Seoul en Parijs gaat Williams vuurdoop niet ongemerkt voorbij. Denk aan activaties als pop-ups, bijzondere winkel-etalages tot imposante gedecoreerde winkelgevels. In Parijs siert het geblokte Damier patroon, uitgevoerd in goud, de hoge gevel van de boetiek aan de  Champs-Élysées.

Lees verder onder de foto

Het is de eerste keer in de Louis Vuitton geschiedenis dat het luxemerk een nieuwe mannencollectie zó groot onder de aandacht brengt.

Dit moment valt samen met de lancering van een campagne met basketbalster LeBron James met de vernieuwde Speedy bag.

De Speedy, en LV-lederwaren in het algemeen, stonden centraal in Williams eerste LV-collectie die hij showde in juni in Parijs op de Pont Neuf brug, op steenwerp afstand van de LV-burelen.

Met 775 miljoen views op Vuitton’s sociale platforms ging de show in aanwezigheid van wereldsterren als Rihanna, Zendaya en Beyoncé niet bepaald geruisloos voorbij.

De vernieuwde Speedy, die in juni al voorbij kwam in een campagne met Rihanna, is uitgevoerd in primaire kleuren zoals knalgeel en vuurrood én in leer in plaats van canvas.

Een unieke buitensporige luxe-uitvoering van de Speedy P9 – mét diamanten bezet hardware - kost 1 miljoen euro. De tas kan alleen bewonderd worden op speciaal verzoek, in Parijs, in een zwarte geheime kamer op de eerste verdieping van de Champs-Élysées boetiek.

Zin in een meer betaalbare versie van de Speedy bag, het dichtstbijzijnde adres is de LV-winkel aan de Champs-Élysées en Londense boetiek in New Bond Street. Vermoedelijk zijn as we speak de commerciële Speedy’s al uitverkocht.