CARITA IS DE NIEUWE BEAUTY DESTINATION

In de beautywereld geldt Carita als een legendarisch merk, opgericht in 1952 door de zussen Maria en Rosy Carita met hoogtedagen vanaf de jaren vijftig tot de jaren zeventig.

 Tot de jaren tachtig was Carita het geheim van Frankrijk en buiten de landgrenzen zo goed als onbekend. Als het aan L’Oreàl ligt, de huidige eigenaar van het luxe skin care- en haarmerk moet daar verandering komen. Daarom investeerden ze miljoenen in het nieuwe Parijse Carita vlaggenschip, een beauty instituut van bijna 20.000 vierkante meter. Dit indrukwekkende Maison de Beauté on Paris zit aan de Faubourg Saint-Honoré en opent 3 oktober. Twee jaar lang werd er gerenoveerd en gebouwd om - volgens L’Oreal: ‘To create the most desirable beauty address in the world.’

Onder de twee Carita zussen trok hun beauty walhalla tot de jaren zeventig zo’n 200 klanten per dag waaronder filmsterren Brigitte Bardot en Catherine Deneuve, het ging vooral om gezien worden, en misschien om Bardot en Deneuve te zien. Ook werden er hoeden, tassen en sjaals verkocht. Populair was de behandeling voor een huid diagnose. In Maison Carita bevinden zich onder andere 11 behandelkamers en er is zelfs een restaurant, Rosy. Omdat de gezusters vroeger dagelijks proosten met champagne om 18.00 is er ook een bar. Er is een privé appartement, met een luxe woonkamer en hairdressing suite. Beautylovers, schraap al je spaarcenten bijeen, het is duidelijk: Carita Maison de Beauté is de nieuwe beauty destination, alleen hier onderga je de Carita experience. Zoals de zusters ooit zeiden: “At Carita, we take care of your dreams.”

Vorige
Vorige

GUERLAIN: NATUUR ALS INSPIRATIE

Volgende
Volgende

NIEUW VOOR JE _FAACE