RABANNE: MAKE-UPLIJN VAN PACO RABANNE
Paco Rabanne lanceert een make-uplijn: Rabanne. Het mode- en parfumhuis dat eigendom is van het Spaanse Puig groeide de afgelopen jaren met maar liefs 40%. In euro’s is dat 1 miljard!
Naast een make-up lijn, die uitgevoerd zal zijn in zilver, vernieuwd het bedrijf het bestaande logo. De typografie van de nieuwe merknaam is geïnspireerd op dat van het succesvolle Paco Rabanne parfum genaamd Calandre uit 1968. De onthulling zal plaats vinden tijdens de aanstaande Paris Fashion Week in september. Julien Dossena – alweer tien jaar Rabanne’s creatieve director en zijn contract is onlangs verlengd - zal dit keer ook uitgebreide collecties denim, breigoed en eveningwear tonen.
Dossena is ook de volgende gastdesigner die na Glenn Martin (Diesel), de Jean Paul Gaultier haute couture collectie ontwerpen, die volgende week geshowd wordt tijdens de Parijse couture week.
Maar het uitkijken is vooral naar de nieuwe Rabanne make-up collectie met make-up artist Diane Kendal (ook verantwoordelijk voor Zara Beauty) als Rabanne’s global beauty creative director. De visie van de Amerikaanse is: ‘there’s no beauty – only beautes’.
Wat we kunnen verwachten van Kendal zijn 30 foundation kleuren en de Eyephoria collectie voor de ogen met 29 producten. Rouge Rabanne telt 21 lipsticks en dan is er nog de categorie Arts Factory met een tiental nog onbekende maar inspirerende producten waaronder Shimmer Bomb, een coole glitter spray. De prijzen zijn redelijk schappelijk met items vanaf een euro of twintig tot veertig.
Doel van het Spaanse Puig (tevens eigendom van Charlotte Tilbury en de niche make-up merken van Christian Louboutin en Dries Van Noten) is om met de gendervrije make-uplijn razendsnel een plek te veroveren in de wereldwijde make-up 10. Why not? Het is ooit gelukt met parfums, dus met make-up moet het ook mogelijk zijn.
Is MIRROR MIRROR impressed? Hmm, afgaande op de verpakking is het geen love at first site. We wachten de producten af. Wordt vervolgt.