PUCCI DEBUUT VAN CAMILLE MICELI

Als ‘een nieuwe reis’, is hoe Camille Miceli, Pucci’s nieuwe artistiek directeur, de nieuwe richting van het Florentijnse Huis omschrijft.

De collectie heet ‘La Grotta Azzura’ en werd vandaag getoond op het voormalige jetset eiland Capri als symbool van feest, kleur, joie de vivre en Italiaanse Dolce Vita. Het is een seizoensloze collectie bedrukt met typische, hysterische Pucci-patronen. Die iconische, grillige Pucci motieven zijn verwerkt in een mix-and-match van patchwork, vergroot maar ook klein.

Het nieuwe logo is geïnspireerd op het Capri Sport logo uit 1953 en doet denken aan in elkaar verstrengelde dubbele vissen, in de vorm van een P en siert onder andere minirokjes, broeken, shorts, korte en lange kaftans en kimono's gemaakt van soepele materialen zoals katoen. Opvallend zijn franjes, véél franjes! Maar denk de vrolijke franjes én dessins weg, dan blijft er maar bar weinig interessants over van het Pucci-debuut van Camille Miceli. Vrolijk - en duur - is het wel! Vernieuwend: La Grotta Azzura is nu al te koop, of via maandelijkse ‘drops’, verkrijgbaar in winkels en online.

Vorige
Vorige

MODE IN DE MODESHOW PODCAST, MET WINACTIE: MISS DIOR

Volgende
Volgende

KOEN KARDASHIAN: ‘Het opspuiten van lippen zie ik als high-end verzorging’