DE NIEUWE ALEXANDER MCQUEEN

Op de debuutcollectie van Dubliner Seán McGirr voor Alexander McQueen moeten we nog even wachten tot maart. Maar de eerste campagne beelden (voor najaar 2024!) onder art direction van Edward Quarmby worden al gedeeld. Worden we daar blij van?

Seán McGirr, sinds oktober in dienst, is de opvolger van Sarah Burton. Tot het onverwachte overlijden in 2010 van Alexander McQueen, was Burton zijn rechterhand. Als opvolger stelde ze beslist niet teleur. McGirr is de eerste designer die niet heeft gewerkt met Alexander McQueen zelf. Spannend.

Voorproefje van de nieuwe McGirr-koers is de nieuwe campagne. Met als locatie een desolaat unheimisch bos. Tsja vrolijker kunnen we het niet beschrijven.

Modellen Debra Shaw en Frankie Rayder zijn gemaskerd met een zilverkleurig, glanzend doodshoofdmasker. Op de verschillende campagnebeelden zie je als looks onder andere een oversized tailored pak en twee mouwloze minjurken gecombineerd met chunky boots (bestsellers!). Het meest tot verbeelding sprekend is een spiegelend jurkje gemaakt van een soort van spinnenwebweefsel.

De mood? Edgy, sober, bleekjes. Een tikkeltje extra MQueen-drama had de foto’s van meer sfeer voorzien .

Aan Seán McGirr de taak om in maart de Alexander McQueen aanhangers te overtuigen met een geweldige collectie. Aan zijn ervaring ligt het niet. De voormalig head of menswear design van JW Anderson, studeerde af in 2014 aan de prestigieuze Londense Central Saint Martins kunstacademie en werkte voor Dries Van Noten, Christophe Lemaire en het commerciële Uniqlo

Een herinnering aan de oprichter van Britse merk is het ‘vernieuwde’ logo, met de C in de Q, het is een update van het logo dat McQueen 30 jaar geleden zelf heeft ontworpen.

Vorige
Vorige

TOT DE BODEM

Volgende
Volgende

FIORUCCI’S COMEBACK?