Jools Lebron als haar alter ego @joolieannie

Afgelopen week bezocht Jools Lebron - beter bekend als @joolieannie - haar eerste Fashion Week in Milaan. Twee weken eerder bezocht de Amerikaanse voor het eerst de New York Fashion Week.

In Milaan zat de versgebakken influencer opeens frontrow en fierce bij het Italiaanse Bottega Veneta, een van de duurste modemerken. ‘Het is mijn allereerste modeshow in Milaan’, vertelde de plus-size transvrouw in een reel aan het gezaghebbende modevaklad WWD.

Het is belangrijk om te weten dat Lebron - die zichzelf aanduidt als big mama (2,2M TikTok-volgers) in augustus viraal ging met een spottend filmpje over hoe very demure (ingetogen) en hoe very mindful ze gekleed gaat naar haar werk (blonde pruik, strakke jurk, ladingen make-up, centimeters lange acrylnagels).

Het grappige filmpje, opgenomen in haar auto, geparkeerd voor een supermarkt, bleek haar claim to fame doordat op een komische manier de draak werd gestoken met de very demure term.

Als komisch karakter droeg @joolieannie in Milaan een lichaamsvolgende, korte zwarte Bottega Veneta-jurk met in haar hand een enveloppe-tas van het onbetaalbare merk. Very Demure :)!

De demure trend is – voor zolang het nog duurt -  het antwoord op de Brat-stijl van de afgelopen zomer; een tegendraadse, ‘rommelige’ manier van kleden. In gang gezet door de Britse popster Charli XCX. Terwijl de singer-songwriter furore maakt, behoort de brat girl dankzij het razendsnelle TikTok universum  alweer tot het verleden.

In een interview vertelde Lebron dat ze het woord demure al een tijd gebruikte om haar afwijkende uiterlijk spottend als ingetogen aan te prijzen. Dat het woord nu opeens aanslaat en massaal wordt opgepikt, verbaast haar. Inmiddels komt Lebron om in de sponserdeals. Daar is ze blij mee, want nu heeft ze eindelijk de middelen om haar trans-operaties te vervolgen. Tot een paar weken terug had ze nog een gewoon baantje.

Ben je een demure meid? Dan draag je - als je het kan betalen - de braafste, meest cleane looks, bij voorkeur uitgevoerd in beige-tinten en grijzen, uit de collecties van mainstream merken als Michael Kors, Dior, Chloé, Tommy Hilfiger, Max Mara en Carolina Herrera (van het parfum Good Girl ha). Met deze very nette totaal niet aanstootgevende trend ben je op en top demure. Ik ben het zeker niet. Te feministisch? Jij?

Vorige
Vorige

20 JAAR SPRAAKMAKEND: VLIEGER & VANDAM

Volgende
Volgende

JEAN PAUL GAULTIER KIEST LUDOVIC DE SAINT SERNIN