DIPTYQUE'S GEURIGE GRAND TOUR

Nieuwsgierigheid vormt de basis van diptyque dat dit jaar 60 jaar bestaat. Die nieuwsgierigheid bracht het Franse merk op het inspirerende verschijnsel Le Grand Tour. Wat een reis!

De 5 bestemmingen, gevangen in geuren

Grand Tour is de term voor een uitgebreide reis door het vasteland van Europa, zoals dat voor de welgestelden gebruikelijk was in de 18e tot in het begin van de 20e eeuw. De reis is een kunstvorm en een wereld op zich. Diptyque neemt je mee op zo’n zinnenprikkelende Tour van het westen naar het oosten met een exclusieve collectie vol limited editions gemaakt door bekende kunstenaars. Belicht worden 5 belangrijke bestemmingen die als inspiratie hebben gediend voor het het parfumhuis: Parijs, Venetië, Milies, Kyoto en Byblos. We brengen 3 steden onder de aandacht. Start: Paris

De Tour start in Parijs bij Kilometer Zero, het startpunt in de vorm van een windroos van waaruit alle weg afstanden in Frankrijk worden gemeten. Niet ver van boulevard Saint-Germain 34, de historische bakermat van diptyque. De windroos siert de kaars van 190 gram, die werd gezien als een eerbetoon aan de Franse hoofdstad. De kleur, de geur en het design verwijzen allemaal naar Parijs. De glasgroene tint doet denken aan de stands van de boekverkopers in St Germain-des-Prés. De geur, ontwikkeld door Olivia Giacobetti, verwijst naar een wandeling langs de Seine - de treurwilgen langs de oevers, de gepolijste houtgeuren van de antiekwinkels samen met die van de Parijse kasseien. De gebeeldhouwde zwarte houten deksel een knipoog naar de geschiedenis van het parfumhuis en sluit de eerste olfactorische, culturele en historische tussenstop af.

Japan, en meer specifiek Kyoto, is stad van kunst en geschiedenis. Ook is Kyote de bakermat van de Ikebana. De reis pauzeert hier om tijd te nemen voor reflectie en de codes van de eeuwenoude bloemsierkunst te waarderen. In het parfum vind je subtiel evenwicht tussen wierook, roos en vetiver, gecreëerd door Alexandra Carlin om het drieluik van lucht, hart en aarde te weerspiegelen. De flacon wordt volgens de furoshiki-techniek verpakt in een stof met een print van het Sarayi-bloemmotief en is gemaakt van prachtig getint glas. Prachtig!

Milies in Griekenland, op de berg Pilion – is al vier jaar het tweede thuis en de favoriete vakantiebestemming van de oprichters van diptyque. De aparte geur van de vijgenboomvelden en cipressen die je vindt langs de weg die naar de zee leidt inspireerden Olivier Pescheux legt zijn idee vast in een geurende ovaal, gegraveerd en in blauw-wit keramiek, als verwijzing naar blauwe zee. De Scented Oval is versierd met een kwastje en marmeren kralen geïnspireerd op de lokale folklore en de kettingen van Christiane Montadre-Gautrot. Het is dé favororiet van MIRROR MIRROR. Op naar skins ontdek de 5 geweldige producten, ideaal ook als cadeau.

Diptyque. Le Grand Tour, Paris Candle 190gr Limited Edition €80, Kyoto EDT 100ml Limited Edition €150, Byblos Candle 300gr Limited Edition €125, Venise Eau de Toilette €75, Milies Scented Oval Limited Edition €65. Via Skins Cosmetics online en in de winkel aan de Prinsengracht, Amsterdam.

Vorige
Vorige

NIEUW: GISOU BY NEGIN MIRSALEHI

Volgende
Volgende

DE FACELIFT VAN SHISEIDO