DIT LUXE MODEMERK VERRAST MET COSMETICA
BAM! Prada lanceert in een klap cosmetica in 2 categorieën: make-up en skincare. Te koop vanaf 1 augustus.
Waar staat beauty vandaag de dag voor? Dat vroegen Miuccia Prada en haar co-designer Raf Simons zich af. Ze willen af van clichés (dagdag Kardashians en volgers) en zetten in op iemands persoonlijkheid, vrijheid en zelfvertrouwen. Of Prada hier de beauty-oorlog mee wint? Elk modern beautymerk staat voor dezelfde waarden.
DUURZAAM ‘Well-being’ vindt het duo ook belangrijk. Net als duurzaamheid en effectieve, werkende producten, zeggen Prada en Simons tegen het Amerikaanse vakblad WWD. Ja hallo, dat is toch wel het minste wat klanten mogen verwachten. Al helemaal in de luxe categorie. Met concurrenten als Gucci, Hermès, Dior, Chanel enzovoort.
MAKEUP-ARTIESTEN Prada’s Beauty’s licentie is sinds 2021 in handen van L’Oréal Luxe. Op het gebied van geuren is dit inmiddels merkbaar met parfums als Luna Rossa Ocean en Prada Paradoxe. Tijd om uit te bereiden met cosmetica. Het Italiaanse merk stelde 2 make-upartiesten aan. Lynsey Alexander en voor make-up in de virtuele wereld Inès Marzat. Beiden zullen nauw samenwerken met Prada en Simons.
De lancering van de make-up en skincare is in eerste instantie via prada-beauty.com en prada.com op 1 augustus. Vanaf wanneer het merk fysiek in Nederland te koop is, is nog onbekend. De primeur gaat naar Londen (Harrods en Selfridges), Douglas (o.a. München), Frankfurt en Rome (Rinascente), vanaf 1 oktober. De prijzen beginnen bij 45 euro’s voor een lipstick, tot 80 euro voor oogschaduw en 360 euro voor een crème (oh). De doelgroep is een jonge generatie. We zouden zeggen: neem vooral contact op met MIRROR MIRROR.